Camperreis Spanje dag 29; van Ronda naar Dos Hermanas

Op weg naar Sevilla

De 29e dag van de Camperreis Spanje begint met een bezoek aan de tandarts. Vervolgens rijd ik door naar Sevilla alwaar het volgens de weerberichten veel beter weer is. En dat blijkt te kloppen. Ik vind een overnachtingsplek in een buitenwijk van een voorstad van Sevilla: Dos Hermanas.

Met het beëindigen van de blog van gisteren was de dag nog niet voorbij. Zoals ik eerder gemerkt heb gaat het in de avonduren vaak flink waaien. Ik merkte het al bij het terugrijden naar Ronda gisteren. Ik sta voor de nacht weer op de mirador waar ik dus eerder was. Ronda ligt boven op een zeer grote rots. Dus van alle kanten heeft de wind vrij spel over de randen van Ronda en zeker op deze mirador. Ik denk de wind te kunnen trotseren totdat de wind een werkelijke storm wordt.

Ik vind het niet langer veilig meer en besluit om 1.30 uur te vertrekken en een meer beschutte plek in de stad te zoeken. Dat is nog niet zo eenvoudig omdat vrijwel alle parkeerplekken bezet zijn. Maar uiteindelijk een gevonden. Dat slaapt een stuk rustiger. Het blijft hozen van de regen maar ik raak inmiddels gewend aan het kletteren van de regen op het dak. Ik kan misschien wel niet eens meer zonder dat geraas slapen.

Tandarts

Vanochtend pas rond 8.00 uur opgestaan. Ik m0et om 9.30 uur bij de tandarts zijn. Na scheren en douchen (ik ben nog van de generatie die het ingegoten heeft gekregen dat je je toch een beetje knap bij de tandarts of arts moet melden) en ontbijten heb ik nog even de bevestiging van de fiets gecontroleerd na de storm van gisteren. Alles in orde.

Ik loop naar de tandarts in vijf minuten. Daar zegt men dat het wellicht even kan duren omdat ik tussen de al vastliggende afspraken met andere patiënten behandeld moet worden. Dus zodra een consult korter duurt dan afgesproken ben ik aan de beurt. Dat blijkt een uur later te zijn. De tandarts, Pilar, (iedereen, ook de patiënten worden bij de voornaam genoemd), constateert dat er niet ernstigs aan de hand is. Ze denkt dat het voldoende is om de scherpe kantjes van mij, ik bedoel dus van mijn tand, weg te polijsten  zodat het niet langer irriteert en ze raadt me aan de tand bij de eigen tandarts in Nederland definitief te laten behandelen. Beetje voorzichtig doen, harde dingen rechts kauwen, dan kan de tand het nog maanden zo volhouden. Dat hoop ik dan maar.

Dan moet er ook betaald worden uiteraard. Ik had al extra geld gepind om de rekening te kunnen betalen. Want zoals we allen weten zijn tandartsen in het algemeen veel bezorgder om hun eigen portemonnee dan die van de cliënten. Ik val haast van mijn stoel af als ze me beschroomd meedeelt dat ze voor het korte bezoek wel € 10,– moet rekenen. Ik zeg haar dat in Nederland voor dat bedrag nog niet eens in de mond gekeken wordt.

Op weg naar Sevilla

Ik oriënteer mij aan de hand van de weer app wat ik verder ga doen vandaag. Ik zie dat het rond Ronda weer een trieste bedoening wordt: regen, regen, regen. Maar ik zie ook dat het de komende dagen in Sevilla veel beter zal worden: zonnig en temperaturen rond de 17 graden. Dat klinkt aantrekkelijk, helemaal omdat het slechts 125 km. rijden is. De omgeving van Ronda kan ik later wel weer bezoeken voor wandelingen als het weer er ooit een keer opknapt.

Ik rijd door een prachtig gebied met een overweldigende uitgestrektheid. Een heel ander landschap alhoewel het slechts enkele kilometers van het gebied ligt dat ik gisteren bezocht. De weidse uitzichten stimuleren me om Mahler 4 te downloaden die ook niet vies is van brede weidse gebaren. Het past goed bij elkaar. Later als de natuur ‘vriendelijker’ wordt schakel ik over op de bijna etherische klanken van Ravel’s pianoconcert in G maj. Prachtig.

Rond 15.00 uur nader ik Sevilla en zoals bij iedere grote stad is de entree niet het mooiste dat je je van een reis kunt voorstellen. Ik meende een grote parkeerplaats in de stad te hebben gevonden via Google Maps maar ik heb deze plek niet kunnen bereiken. Te druk, te hectisch, te smalle straatjes waar TomTom me doorheen wil sturen.

Op weg naar Sevilla

Ik besluit dan ook om een overnachtingsplek buiten de stad te zoeken en die vind ik bij het hotel Villsom met een rustige plek voor de camper onder de palmen. Ik kan er tevens de was doen en de was drogen. De zon schijnt inmiddels volop dus ik kan ook nog even buiten zitten. De bus naar het centrum van Sevilla stopt voor de deur dus dat komt morgen ook  prima uit.

Overnachtingsplek Dos Hermanos

Ik ga straks vis klaarmaken met pasta met pesto en een salade. Daarna slapen en hopelijk gaat dat makkelijker dan gisteren. Morgen wil ik niet al te laat vertrekken naar Sevilla. Ik stel me er veel van voor.

Delen met je netwerk?
(Visited 312 times, 1 visits today)